Więcej zamrożonych kont w Tajlandii

Bank Tajlandii ostrzega: będzie więcej zamrożonych kont

Więcej zamrożonych kont w Tajlandii

Władze Banku Tajlandii poinformowały, że w najbliższych dniach mogą zostać zamrożone kolejne rachunki bankowe. To część kampanii mającej na celu walkę z oszustwami internetowymi i odzyskanie pieniędzy dla pokrzywdzonych. Bank zamroził już miliony kont powiązanych z tego typu przestępstwami.

Narastający problem oszustw online w Tajlandii

Oszustwa internetowe, w tym działalność fałszywych call center oraz systemy inwestycyjne typu piramida, stały się poważnym problemem w Tajlandii. Dotykają tysięcy osób, dlatego Bank Tajlandii podjął zdecydowane działania przeciwko tej przestępczości.

Daranee Saeju, zastępca gubernatora odpowiedzialna za ochronę konsumentów w Banku Tajlandii, podkreśliła że więcej rachunków bankowych związanych z tymi przestępstwami może zostać zamrożonych. Bank współpracuje z Centrum Operacyjnym ds. Walki z Oszustwami Online (AOC), aby odzyskać skradzione fundusze.

W rozmowie z Bangkok Post Saeju wyjaśniła, że zamrażane są wyłącznie konta bezpośrednio powiązane z przestępstwami - tak zwane "konta-muły". Celem jest jak najszybszy zwrot środków prawowitym właścicielom. Ostrzegła jednak, że w miarę kontynuowania tych działań może być dotkniętych więcej osób.

Skala problemu i podjęte działania

Według wcześniejszych raportów Bank Tajlandii zamroził ponad 3 miliony kont powiązanych ze 177 tysiącami kont-mułów. Te rachunki są wykorzystywane przez przestępców do prania pieniędzy i transferowania ich za granicę. Bank wprowadził również limity transakcyjne dla grup demograficznych uznanych za szczególnie narażone na tego typu ataki.

Działania te dotknęły niestety także tysięce niewinnych ofiar, głównie zagranicznych rezydentów w kraju. Doświadczyli oni blokady kart i odmowy wypłaty gotówki. Saeju zapewniła, że bank pracuje nad rozwiązaniem tych sytuacji i przyspieszy uwolnienie środków dla osób, które nie są zamieszane w oszustwa.