Partnerstwo Circle, BitoGroup i FamilyMart w Tajwanie
Punkty Lojalnościowe FamilyMart Zamieniane na Kryptowaluty z USDC
Circle nawiązało partnerską współpracę z tajwańską giełdą kryptowalut BitoGroup oraz siecią sklepów FamilyMart, aby rozszerzyć swoją obecność na rynku. Wspólnie wprowadzili usługę "punkty-na-krypto", co oznacza, że użytkownicy będą mogli zamieniać swoje punkty lojalnościowe FamilyMart na kryptowaluty, takie jak USDC.
Raagulan Pathy, wiceprezes ds. Azji i Pacyfiku w firmie Circle, podkreślił, że celem jest umożliwienie społeczności tajwańskiej uczestnictwa w gospodarce cyfrowej w sposób prosty i jednocześnie wspieranie Tajwanu w przyjmowaniu innowacji fintechowych.
Warto wspomnieć, że FamilyMart, która jest drugą co do wielkości siecią sklepów convenience w Tajwanie, ma długoletni system punktów lojalnościowych. Według badania przeprowadzonego w 2021 roku przez tajwański think tank Market Intelligence & Consulting Institute, aż 87% użytkowników aktywnie zbiera te punkty, a 99% z nich często je wykorzystuje do wymiany na produkty.
BitoGroup z kolei może pochwalić się niemal 800 000 członkami, co stanowi niemal 90% udziału w rynku kryptowalut w Tajwanie.
Jeśli chodzi o regulacje dotyczące kryptowalut w Tajwanie, to od lipca 2021 roku dostawcy usług związanych z wirtualnymi aktywami są zobligowani do przestrzegania przepisów przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, wprowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. Niemniej jednak branża kryptowalut w Tajwanie wciąż pozostaje w dużej mierze nieskonsolidowana. FSC we wrześniu wydała wytyczne dla sektora kryptowalut, zachęcając go do stworzenia własnych zasad samoregulacji poprzez potencjalne stowarzyszenie branżowe. Ponadto, tajwański poseł Yung-Chang Chiang wyraził nadzieję na oficjalne przedstawienie projektu specjalnej ustawy dotyczącej kryptowalut do pierwszego czytania do końca listopada, jeśli nie wcześniej.
Przeczytaj również: Mastercard Planuje Współpracę z MetaMask i Ledger