Naruszenia Przepisów w UK: FCA Alarmuje
Naruszenia nowych brytyjskich przepisów dotyczących promocji kryptowalut już 221 razy, ostrzega FCA
Przynajmniej 221 razy od wprowadzenia nowych przepisów dotyczących promocji kryptowalut w Wielkiej Brytanii na początku października, firmy kryptowalutowe naruszyły te regulacje, donosi brytyjski organ regulacyjny ds. finansów, znany jako Financial Conduct Authority (FCA).
Według oświadczenia FCA z dnia 25 października, od momentu wprowadzenia przepisów 8 października, firmy nadal nie dostarczają wystarczających ostrzeżeń o ryzyku, nie udostępniają odpowiednich informacji dotyczących ryzyka, i formułują twierdzenia na temat bezpieczeństwa, ochrony czy łatwości korzystania z kryptowalut, nie zwracając uwagi na związane z nimi ryzyko.
To już kolejne ostrzeżenie FCA, po tym jak 9 października donoszono, że wydał 146 ostrzeżeń o naruszeniach przepisów w ciągu 24 godzin od wejścia w życie nowych zasad. Choć wiele z tych ostrzeżeń dotyczy nielegalnych schematów, które oferują wysokie zyski z inwestycji w kryptowaluty, to FCA podejmuje również działania przeciwko pozornie legalnym firmom.
W oświadczeniu z 10 października podkreślono, że nałożono ograniczenia na firmę Rebuildingsociety, regulowaną przez FCA, a która współpracowała z Binance, aby dostosować swoje działania marketingowe i komunikację do nowych przepisów FCA. W wyniku tych działań Binance zatrzymał pozyskiwanie nowych użytkowników z Wielkiej Brytanii.
Warto podkreślić, że zgodnie z nowymi przepisami reklamy związane z kryptowalutami mogą być promowane lub zatwierdzone tylko przez firmy autoryzowane lub regulowane przez FCA. Obejmuje to wszystkie firmy, nawet te bez obecności na terenie Wielkiej Brytanii.
Przepisy te nakładają obowiązek umieszczania "wyraźnych ostrzeżeń o ryzyku" w reklamach związanych z kryptowalutami i zakazują zachęcania do inwestowania w nie. Promocje typowe w innych krajach, takie jak bonusy za polecenia czy memy, są zakazane i ograniczone na terenie Wielkiej Brytanii.
James Young, główny specjalista ds. zgodności w firmie Transak, stwierdził, że reżim FCA jest "bardzo wymagający" dla firm, ale uważa, że ochrona konsumenta przyczyni się do wzrostu adopcji kryptowalut "w sposób wykładniczy".
Przeczytaj również: Meksykański Miliarder Zachęca: Kupuj Bitcoina