IYK-Rozwój Mody i Technologii NFT
IYK Pozyskuje 16,8 Miliona Dolarów na Rozwój Technologii Łączącej Modę z NFT"
IYK, jedna z wiodących firm startupowych rozwijających technologię łączącą modę z NFT, właśnie ogłosiła, że pozyskała 16,8 miliona dolarów na rozwój swojej infrastruktury opartej na NFT.
Wraz z tym ogłoszeniem, firma wprowadza również platformę, która ma uprościć proces dodawania aspektów cyfrowych do produktów modowych i innych.
W czwartek IYK ogłosiło, że udało im się pozyskać 16,8 miliona dolarów w rundzie finansowania, której przewodziła gigant venture capital, Andreessen Horowitz. W inwestycji uczestniczyli także Collab + Currency, 1kx, Lattice Capital, Synergis Capital, Palm Tree Crew oraz Coop Records. Runda finansowania skupiła również znanych twórców i przedsiębiorców związanymi z technologią blockchain, takich jak założyciel i CEO Art Blocks, Erick Calderon, założyciel marki modowej 9dcc pod pseudonimem gmoney oraz fotograf i współzałożyciel Quantum Art, Justin Aversano.
IYK dostarcza układy NFC (komunikacja w polu zbliżeniowym), które można wbudować w odzież i inne produkty oraz infrastrukturę do ich połączenia z tokenami blockchain lub NFT. Dzięki temu użytkownicy mogą skanować połączone z NFT koszulki, czapki czy zabawki za pomocą smartfona, aby uzyskać ztokenizowany certyfikat autentyczności, który może również służyć jako przepustka dostępu do treści cyfrowych i społeczności online.
Firma ta już współpracowała z wybitnymi markami zarówno tradycyjnymi, jak i związanymi z kryptowalutami, takimi jak Adidas, Atlantic Records, Billionaire Boys Club i Johnnie Walker, oraz markami kryptowalutowymi, takimi jak Coinbase, MNTGE, Pudgy Penguins i wspomniane 9dcc.
Na przykład Adidas wypuścił tylko 512 ztokenizowanych koszulek na konwencję NFT NYC wcześniej w tym roku, a NFT dostarczone przez IYK były wykorzystywane do zweryfikowania autentyczności każdej z nich i dołączenia jednego z ośmiu cyfrowych "Alter Ego" do każdej z koszulek. MNTGE wykorzystuje technologię IYK do zestawiania swoich niestandardowych vintage'owych spodni i kurtek z cyfrowymi wersjami, które mają potencjalne przyszłe zastosowanie w światach online.
9dcc, marka odzieżowa Gmoney'a, wykorzystała układy IYK nie tylko do uwierzytelniania swoich limitowanych wydań, ale także do stworzenia programu lojalnościowego. Wprowadziła funkcję cyfrowego podpisu we współpracy z IYK, pozwalając posiadaczom niedawno wydanej czapki baseballowej 9dcc x Jeff Staple na "podpisanie" ich za pomocą smartfona - a ten podpis jest na zawsze związany z Ethereum NFT.
Co-founder IYK, Ryan Ouyang, powiedział Decrypt: "Jesteśmy wszyscy o tym, by umożliwiać twórcom budowanie tych doświadczeń cyfrowo-fizycznych. Te cyfrowe doświadczenia mają punkt wyjścia od pewnej fizycznej akcji - więc posiadanie produktu, spotkanie kogoś, [lub] bycie gdzieś."
Technologia IYK jest wszechstronna, podobnie jak jej potencjalne zastosowania. Układy można wbudować w odzież lub inne produkty, a nawet w karty o rozmiarze portfela lub plakaty na wydarzenia. Po przyłożeniu do nich smartfona mogą one potencjalnie odblokować dostęp do wydarzeń w świecie rzeczywistym lub online, wskazywać na ekskluzywne treści cyfrowe, zweryfikować autentyczność i wiele innych możliwości.
Ouyang dodał, że platforma IYK nie wymaga aplikacji na smartfona ani nawet korzystania z domeny internetowej IYK przez firmy. Niemal każdy nowoczesny iPhone lub smartfon z systemem Android może aktywować układ NFC, a firmy i twórcy są wolni do tworzenia dowolnych rodzajów treści cyfrowych i doświadczeń, które chcą powiązać z ekskluzywnym tokenem NFT.
Czytaj również: NFT z Pokemonami na blockchainie Polygon