Google pozwoli na reklamy gier NFT od 15 września.
oogle wprowadza możliwość reklamowania gier NFT, pod warunkiem, że gry i reklamy nie będą promować hazardu
W najnowszych aktualizacjach polityki dotyczącej reklam kryptowalutowych, Google wprowadza możliwość reklamowania gier NFT, pod warunkiem, że gry i reklamy nie będą promować hazardu. Firma Google zaktualizowała swoją politykę reklam kryptowalutowych, aby umożliwić reklamy gier opartych na technologii blockchain, jednak pod pewnymi warunkami. Kluczowym warunkiem jest to, że te reklamy nie mogą promować hazardu ani usług hazardowych.
Według wpisu na blogu firmy Google, nowe zmiany wejdą w życie od 15 września i będą dotyczyć wyłącznie gier spełniających określone kryteria. Są to gry NFT, które pozwalają graczom na zakup przedmiotów w grze, takich jak wirtualna odzież dla postaci gracza, broń lub zbroja z lepszymi statystykami. Te przedmioty mogą być zużywane lub używane w grze w celu poprawy doświadczenia użytkownika lub pomocy użytkownikom w rozwoju gry.
Reklamy gier, które pozwalają graczom na zakładanie lub obstawianie NFT przeciwko innym graczom lub w zamian za nagrody, takie jak kryptowaluty i inne NFT, nadal będą zakazane zgodnie z nową polityką. Zakaz obejmuje również gry kasynowe NFT i wszelkie inne formy społecznych zakładów, które umożliwiają graczom obstawianie lub rywalizację o nagrody w rzeczywistości, takie jak NFT, gotówka czy kryptowaluty.
Aby móc uruchamiać reklamy promujące treści związane z hazardem i jednocześnie integrujące NFT, deweloperzy i wydawcy będą musieli spełnić wymogi polityki dotyczącej hazardu i gier oraz uzyskać odpowiednie certyfikaty Google Ads.
Warto przypomnieć, że jak informował Cointelegraph w marcu 2018 roku, Google wcześniej zakazał wszystkich reklam związanych z kryptowalutami na swoich platformach. Co ciekawe, Google nie udzieliło informacji, czy ten zakaz będzie obowiązywał na stałe, czy też zostanie przemyślany w przyszłości.
Scott Spencer, dyrektor ds. zrównoważonych reklam w Google w tamtym czasie, wyjaśnił, że firma zauważyła "wystarczająco dużo szkód dla konsumentów lub potencjału na szkody dla konsumentów", co skłoniło ją do nadal ostrożnego podejścia do reklam związanych z kryptowalutami. Dopiero w czerwcu 2021 roku Google złagodziło zakaz, pozwalając pewnym firmom tworzącym "gieldy kryptowalut i portfele kryptowalutowe, które skierowane są na rynek Stanów Zjednoczonych", na reklamowanie się na platformie, pod warunkiem że te firmy były zarejestrowane w FinCEN jako Usługa Pieniężna lub jako bank federalny lub stanowy.
Źródło: Link