Nowe Przepisy FCA Dotyczące Marketingu Kryptowalut
Nowe Przepisy FCA Dotyczące Marketingu Kryptowalut Narzucają Karać Więzienie Dla Złamanych Regu
Brytyjscy regulujący wprowadzą surowe przepisy dotyczące marketingu aktywów kryptowalutowych od 8 października - ogłosiła Financial Conduct Authority (Urząd ds. Postępowania Finansowego).
Wśród nowych regulacji znajduje się zakaz zachęt, takich jak bonusy za "poleć znajomego". Firmy będą również zobowiązane do wyraźnego umieszczania ostrzeżeń o ryzyku, co przypomina nieco praktyki stosowane w przypadku wyrobów tytoniowych czy niektórych produktów inwestycyjnych.
Szeroka Zmiana Przepisów Dotyczących Marketingu Kryptowalut Nowe przepisy będą również obowiązywać firmy promujące produkty związane z aktywami kryptograficznymi w imieniu innych firm. Obejmują one także niezbywalne tokeny (NFT), co może mieć istotny wpływ na marketing NFT.
Na początek FCA rozważy udzielenie firmom kryptograficznym dodatkowego czasu na wdrożenie pewnych zmian wymagających pracy technicznej. Na przykład firmy mogą otrzymać czas do 8 stycznia 2024 roku na dodanie 24-godzinnego okresu karencji.
Jednak takie ustępstwa nie są automatyczne. Firmy muszą złożyć wniosek o taką elastyczność. Podstawowe przepisy wciąż będą obowiązywać od 8 października 2023 roku.
Od tej daty klienci w Wielkiej Brytanii zyskają dodatkową ochronę. Firmy międzynarodowe, które kierują swoje produkty do klientów w Wielkiej Brytanii, będą musiały dostosować swoje praktyki biznesowe lub ryzykować popełnienie przestępstwa.
Marketing firm zajmujących się kryptowalutami musi być "jasny, sprawiedliwy i nie wprowadzać w błąd". Obejmuje to również zakaz "nieodpowiedniego" zachęcania do inwestowania.
Lucy Castledine, dyrektor ds. inwestycji konsumenckich w FCA, wyraziła obawy związane z tym, że wiele zagranicznych i nieregulowanych firm kryptograficznych nie dostosowuje się do nowych przepisów. Ostrzegła: "Od 8 października będziemy karać firmy, które nielegalnie prowadzą marketing wobec klientów w Wielkiej Brytanii."
W Wielkiej Brytanii wszystkie dostawcze usług związane z aktywami cyfrowymi muszą zarejestrować się w FCA. Nieuczynienie tego jest samym w sobie niezgodne z prawem. Załamani Przepisy Grożące Karą Więzienia do 2 Lat Po październikowym terminie każdy, kto promuje aktywa kryptograficzne klientom w Wielkiej Brytanii, ryzykuje nieograniczoną grzywną i/lub karą pozbawienia wolności do dwóch lat.
Aby jeszcze bardziej pomóc firmom w wprowadzeniu niezbędnych zmian, FCA opublikowała przykłady dobrych i złych praktyk dotyczących przygotowań do nowych przepisów marketingowych.
Regulator był jednak jednoznaczny na swojej stronie internetowej: jeśli nie można promować aktywów kryptograficznych w sposób zgodny z przepisami, konieczne jest wycofanie się lub ograniczenie dostępu do treści promocyjnych w Wielkiej Brytanii.
Mimo prób ustanowienia się jako "centrum kryptowalutowe", brytyjski organ nadzoru finansowego wprowadził rygorystyczne regulacje. W sierpniu FCA ogłosiła, że zatwierdziła tylko 13% wniosków od firm kryptowalutowych, które chciały działać w Wielkiej Brytanii.
Źródło: Link