House of Doge w Serie C
House of Doge przejmuje większościowy udział w włoskim klubie piłkarskim Triestina Calcio 1918

Słuchaj artykułu:
Firma House of Doge, komercyjne ramię Dogecoin Foundation, ogłosiła przejęcie większościowego pakietu udziałów w klubie U.S. Triestina Calcio 1918. Transakcja została przeprowadzona we współpracy z giełdowym partnerem Brag House Holdings (TBH), który pomoże spółce wejść na giełdę poprzez tzw. odwrotne przejęcie.
To pierwsza tego typu inwestycja w Europie, w której firma powiązana z kryptowalutami staje się głównym udziałowcem profesjonalnego klubu piłkarskiego. Nie ujawniono oficjalnie, za jaką kwotę dokonano zakupu.
Trudny okres dla Triestiny
U.S. Triestina Calcio 1918 to klub z bogatą historią, założony w 1918 roku, który obecnie występuje w Serie C, czyli trzeciej klasie rozgrywkowej włoskiego futbolu. Drużyna przechodzi obecnie ciężki czas – znajduje się na końcu tabeli, a dodatkowo została ukarana odjęciem 13 punktów w wyniku sankcji administracyjnych. Klub od lat zmaga się z problemami finansowymi i organizacyjnymi, a nowi właściciele mają nadzieję odwrócić ten trend.
Plany i wizja House of Doge
Jak podkreślił dyrektor generalny House of Doge, Marco Margiotta, inwestycja ma znaczenie wykraczające poza sport. Celem jest połączenie globalnej społeczności Dogecoina z jednym z najbardziej zasłużonych klubów Europy oraz pokazanie, że cyfrowe aktywa mogą wspierać realne przedsięwzięcia i tworzyć wartość w świecie sportu.
House of Doge zapowiada, że chce nie tylko wspierać klub finansowo, ale również wprowadzić nowoczesne rozwiązania oparte na technologii blockchain. W planach jest między innymi wdrożenie płatności w Dogecoinie za bilety, gadżety klubowe i inne usługi dla kibiców.
W skład rady doradczej spółki dołączył Roger Rai, wiceprzewodniczący klubu baseballowego Toronto Blue Jays, który ma pomóc w rozwijaniu sportowych projektów i budowaniu partnerstw komercyjnych.
Dogecoin i szersze ambicje inwestora
House of Doge powstało w tym roku, aby promować Dogecoina i rozwijać jego zastosowania w świecie rzeczywistym. Firma współpracuje już z kilkoma znanymi markami i osobistościami sportu, w tym z rodziną Steinbrennerów, właścicielami New York Yankees, oraz byłymi zawodnikami NHL – Tylerem Seguinem, Jasonem Arnottem i Alesem Hemskym.
Wcześniej House of Doge nawiązało współpracę z kierowcą IndyCar Devlinem DeFrancesco, którego bolid podczas wyścigu Indianapolis 500 ozdobiono logo Dogecoina. Firma działa także nad stworzeniem produktów inwestycyjnych opartych na Dogecoinie we współpracy z Robinhood i 21Shares.
Obserwuj nas na: