Porzucanie Gier na Blockchainie
Ponad 30% gier opartych na technologii blockchain jest obecnie porzuconych
Według danych zebranych przez BlockchainGamer.biz, z ponad 1300 ogłoszonych gier opartych na technologii blockchain od 2021 roku, ponad 400 obecnie jest porzuconych lub anulowanych.
Na dzień najnowszej aktualizacji w styczniu, spośród 1318 gier opartych na technologii blockchain, które były w obiegu od 2021 roku, około 407, czyli ponad 30%, zostało oznaczonych jako przerwane lub porzucone. W zestawieniu tego portalu medialnego znajduje się 911 gier opartych na technologii blockchain, z czego 334 jest aktywnie działających, a 577 znajduje się w różnych fazach rozwoju.
Przyczyny anulowania projektów gier opartych na technologii blockchain głównie wynikają z wyzwań finansowych oraz ewoluujących warunków rynkowych. Interesujący jest fakt, że większość porzuconych projektów to inicjatywy prowadzone przez mniej doświadczone i niewystarczająco zkapitalizowane zespoły, zaznacza raport. Co więcej, w większości przypadków deweloperzy rezygnowali bez wcześniejszych formalnych ogłoszeń, po prostu zamykając działalność.
Analizując 162 gry, które zostały porzucone w drugiej połowie 2023 roku, około 17% z nich należało do kategorii multichain. Gry oparte na pojedynczym łańcuchu również doświadczyły znacznych wskaźników porzucenia. Najczęstszym źródłem porzucenia projektów okazała się Binance BNB Chain, stanowiąca 11%, a następnie Polygon z 10%. Ethereum, Sui i Solana miały każde 6% wskaźnik porzucenia.
Wśród gier o dużym rozgłosie, które zrezygnowały z integracji z technologią blockchain, znalazła się gra wideo "Goals". Pomimo pozyskania milionów dolarów w latach 2022 i 2023, zdecydowano się na odejście od integracji z technologią blockchain, co stanowi znaczący zwrot w jej trajektorii rozwoju.