Nigeria na czele w globalnej świadomości kryptowalut
Badanie nie uwzględniło Polski
W badaniu przeprowadzonym w 15 krajach na wszystkich kontynentach aż 99% respondentów w Nigerii zadeklarowało, że jest świadomych istnienia kryptowalut, a ogromne 90% wyraziło chęć inwestowania w te cyfrowe aktywa. Co więcej, aż 70% mieszkańców Nigerii wykazało się solidnym zrozumieniem technologii blockchain.
Badanie to miało na celu zrozumienie globalnych przekonań związanych z kryptowalutami, NFT, Web3, blockchainem i metawersum. Wyniki pokazały, że aż 92% respondentów na całym świecie słyszało o kryptowalutach, a Nigeria, RPA i Brazylia wyłoniły się jako kraje o największej świadomości kryptowalut.
Mimo tej szerokiej świadomości kryptowalut, tylko 8% respondentów uważało się za bardzo dobrze zaznajomionych z pojęciem Web3, co sugeruje istniejącą lukę w zrozumieniu jego potencjału do rozwiązywania problemów związanych z prywatnością, tożsamością i cyfrowym własnością w Internecie.
Ciekawe jest również to, że badanie wykazało, iż 50% respondentów uważało, że Web3 dodaje wartość internetowi, a aż 67% stwierdziło, że powinni być właścicielami treści, które tworzą online. Ponadto istotne były obawy dotyczące prywatności danych, z 83% respondentów, którzy priorytetem uważali ochronę swoich danych, a 70% uważało, że powinni uczestniczyć w zyskach generowanych ze swoich danych.
Badanie to również podkreśliło regionalne różnice w podejściu do kryptowalut. Kraje europejskie, Japonia i Korea Południowa wykazywały większy sceptycyzm, kojarząc kryptowaluty z negatywnymi pojęciami, takimi jak oszustwa i pranie brudnych pieniędzy.
W przeciwieństwie do tego, kraje w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Afryce wykazywały bardziej entuzjastyczne podejście, widząc w kryptowalutach szansę finansową oraz zabezpieczenie przed niestabilnymi lokalnymi walutami.
Badanie to podkreśla potrzebę większej edukacji na temat Web3 i jego potencjału do umożliwienia użytkownikom większej kontroli nad swoją tożsamością online, cyfrową własnością oraz zyskami z działań w sieci.
Dodatkowo uwydatnia to szansę dla użytkowników do przyjęcia mentalności "budowniczego", wykorzystując produkty Web3 do rozwiązywania problemów związanych z Internetem.
Źródło: Link
Badanie: Link