MicroStrategy ma nową nazwę i logo

MicroStrategy zmienia nazwę na "Strategy" i podkreśla swoje zaangażowanie w Bitcoina

MicroStrategy ma nową nazwę i logo

Jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się analizą biznesową, MicroStrategy, ogłosiła oficjalną zmianę nazwy na "Strategy". Rebranding ma na celu podkreślenie roli, jaką firma odgrywa w świecie kryptowalut, zwłaszcza jako jeden z największych posiadaczy Bitcoina na świecie. Nowa identyfikacja wizualna firmy obejmuje logo z literą "B", nawiązującą do króla kryptowalut.

Od dotcomowej bańki do kryptowalutowego giganta

MicroStrategy, założone w 1989 roku, pierwotnie zajmowało się tworzeniem oprogramowania do analizy danych biznesowych. W latach 90. firma przeżywała rozkwit, lecz w 2000 roku jej notowania załamały się wraz z pęknięciem bańki dotcomowej. Przez lata pozostawała niszowym graczem na rynku technologicznym, ale w 2020 roku dokonała strategicznego zwrotu.

Pod przewodnictwem swojego współzałożyciela, Michaela Saylora, firma postawiła wszystko na Bitcoina. Zakupiła znaczne ilości tej kryptowaluty, traktując ją jako kluczowy element swojej strategii finansowej. Dziś Strategy posiada w swoim portfelu Bitcoiny o wartości około 46 miliardów dolarów. Ten ruch pozwolił firmie nie tylko odzyskać znaczenie, ale nawet na krótko trafić do pierwszej setki największych amerykańskich firm.

Nowa tożsamość, ta sama działalność

Pomimo rebrandingu i silnego związku z kryptowalutami, Strategy nadal oferuje oprogramowanie analityczne dla firm. Korzystają z niego takie marki jak KFC czy Hilton. Jednak, jak zauważył dziennikarz Bloomberga Joe Weisenthal, nowa strona internetowa firmy prezentuje się w dość osobliwy sposób – łączy estetykę Bitcoina z klasycznymi korporacyjnymi sloganami o analityce biznesowej.

Zmiana nazwy na bardziej ogólną, ale jednocześnie bezpośrednio związaną z dotychczasowym kierunkiem rozwoju, może pomóc firmie lepiej pozycjonować się w świecie kryptowalut. Jednocześnie pozostaje pytanie, czy biznesowe oprogramowanie będzie wciąż odgrywało kluczową rolę w jej działalności, czy też Strategy ostatecznie stanie się głównie holdingiem inwestującym w Bitcoina.