Casio pragnienie wejścia do Metawersu
Japoński gigant technologiczny oficjalnie złożył wniosek o znak towarowy w amerykańskim biurze patentowym
W ostatnich dniach świat obiegła informacja, że firma Casio wyraziła swoje zainteresowanie udziałem w rozwijającej się rzeczywistości metawersu. Japoński gigant technologiczny oficjalnie złożył wniosek o znak towarowy w amerykańskim biurze patentowym i znaków towarowych (USPTO). Casio, znane głównie z produkcji zegarków i elektroniki, teraz chce się zaangażować w eksplorację NFTs
Mike KONDOUDIS, prawnik licencjonowany przez USPTO, podzielił się tą fascynującą informacją na Twitterze lub innym, jeszcze nieznanym medium (oznaczonym jako "X"). Według niego, wniosek o znak towarowy Casio to znak, że firma ma ambitne plany dotyczące wprowadzenia na rynek nowych produktów cyfrowych w ramach metawers.
Mike KONDOUDIS wspomniał również, że Casio zamierza eksplorować metawers poprzez oferowanie wirtualnych dóbr oraz NFTs. Wnioskując o znak towarowy, firma Casio wyraźnie zaznaczyła swoje intencje obejmujące media oparte na NFT, sklepy z wirtualnymi towarami, odzież cyfrową, roboty zasilane sztuczną inteligencją, zegarki i wiele innych. Co ciekawe, Casio sugeruje rozwijanie treści wideo, muzyki, dźwięku oraz obrazów do zastosowań w rzeczywistości rozszerzonej, które nie będą dostępne do tradycyjnego pobierania. W samym wniosku o znak towarowy firma Casio wymienia także akcesoria modowe, pakiety animacji, fryzury oraz odzież dla wirtualnych awatarów. Casio planuje świadczyć zarówno usługi hurtowe, jak i detaliczne związane z pobieralnymi wirtualnymi dobrami, które będą dostępne zarówno dla instytucji, jak i użytkowników indywidualnych.
Casio twierdzi, że ten krok otwiera przed nimi możliwości interaktywnego zanurzenia się w technologii Web3, która jest jednym z filarów metawers. Na chwilę obecną firma nie ujawniła jeszcze oficjalnej daty premiery swoich zbiorów i usług, jednak eksperci sugerują, że będzie to miało miejsce w 2024 roku. Warto zaznaczyć, że Casio nie jest pierwszą firmą z branży zegarowej, która eksploruje potencjał Web3 i NFT-ów. Inne znane marki, takie jak Rolex, Timex czy Hublot, również złożyły wnioski o znaki towarowe w USPTO, co sugeruje, że branża ta prężnie podąża w kierunku cyfrowej rewolucji.
Źródło: Link